Situatia copiilor cu dizabilitati in Romania Infografic Situatia Copiilor cu Dizablitati |
Indiferenta cu care sunt tratati in Romania, de la sistemul sanitar, educational, si in unele situatii chiar de proprii parinti, ar trebui sa ne puna pe ganduri. Ar trebui ca noi toti sa ne aplecam spre acesti copii, sa le fim alaturi si sa ii facem sa constientizeze ca daca vor, pot fi chiar mai buni ca noi. Trebuie sa ne simta alaturi, sa stie ca daca nu vor reusi din prima, vor avea un confident si un model.
Ce trebuie sa stim insa din ceea ce exprima integrarea scolara este ca atitudinea favorabila a elevului fata de scoala pe care o urmeaza; conditia psihica in care actiunile instructiv-educative devin accesibile copilului; consolidarea unei motivatii puternice care sustine efortul copilului in munca de invatare; situatie in care copilul sau tanarul poate fi considerat un colaborator la actiunile desfasurate pentru educatia sa; corespondenta totala intre solicitarile formulate de scoala si posibilitatile copilului de a le rezolva; existenta unor randamente la invatatura si in plan comportamental considerate normale prin raportarea la posibilitatile copilului sau la cerintele scolare.
In opinia mea, in cadrul sistemului educational din Romania, copilul cu tulburari de comportament apartine,conform unei ideologii de masa, grupului de elevi slabi sau indisciplinati, el incalcand deseori regulamentul scolar si normele social-morale, fiind mereu sanctionat de catre educatori. Din asemenea motive, copilul cu tulburari de comportament se simte respins de catre mediul scolar (educatori, colegi). Ca urmare, acest tip de scolar intra in relatii cu alte persoane marginalizate, intra in grupuri subculturale si traieste in cadrul acestora tot ceea ce nu-i ofera societatea.
Tocmai de aceea, trebuie sa avem o atentie mai mare asupra acestor elevi, si din punctul meu de vedere ar trebui ca sistemul scolar sa incerce o altfel de abordare a acestora. Sa incerce o reintegrare a acestor copii, sa ii determine sa creasca de la o zi la alta, sa le arate ceea ce este mai bine pentru ei si sa ii faca sa constientizeze diferenta dintre bine si rau.
Tocmai de aceea, trebuie sa avem o atentie mai mare asupra acestor elevi, si din punctul meu de vedere ar trebui ca sistemul scolar sa incerce o altfel de abordare a acestora. Sa incerce o reintegrare a acestor copii, sa ii determine sa creasca de la o zi la alta, sa le arate ceea ce este mai bine pentru ei si sa ii faca sa constientizeze diferenta dintre bine si rau.
Datorita comportamentului lor discordant in raport cu normele si valorile comunitatii sociale, persoanele cu tulburari de comportament sunt, de regula, respinse de catre societate. Aceste persoane sunt puse in situatia de a renunta la ajutorul societatii cu institutiile sale, traind in familii problema, care nu se preocupa de bunastarea copilului.
In concluzie, pot spune ca situatia acestor copii este cu atat mai precara cu cat ei sunt mai marginalizati de profesori, mai respinsi de societate si neluati in seama de doctori.
Sursa infografic
In concluzie, pot spune ca situatia acestor copii este cu atat mai precara cu cat ei sunt mai marginalizati de profesori, mai respinsi de societate si neluati in seama de doctori.
Sursa infografic
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu