Creşterea ritmului
instrucţional prin intermediul oportunităţilor de a răspunde sarcinilor
academice reprezintă o tehnică de chestionare, încurajare sau oferire de indicii,
care iniţiază un şir de întrebări şi răspunsuri (de exemplu, „Ce număr vine după
10?”). Această tehnică creşte numărul copiilor care dau răspunsuri active, ceea
ce la rându-i poate avea ca rezultat mai multe răspunsuri corecte şi implicarea
tuturor elevilor din clasă (Greenwood, Delquadri, & Hall, 1984). Deşi ORSA
pot varia în ceea ce priveşte tipurile şi caracteristicile (de exemplu
răspunsuri în cor, răspunsuri individuale, indicii vizuale sau auditive), toate
tipurile de ORSA includ în general următoarele componente:
- Ritm crescut al
discursului instrucţional al profesorului, care poate include tipuri de
întăriri verbale, vizuale, sau verbal-vizuale ale răspunsurilor elevilor.
- Prezentarea
informaţiei într-o manieră ce creşte corectitudinea răspunsurilor date de elevi
(de exemplu „Acesta este un A. Ce literă este aceasta?”).
- Implementarea
modificărilor instrucţionale individuale corespunzătoare nivelului de
funcţionare al elevilor, alături de verificări frecvente pentru acurateţea
înţelegerii.
- Utilizarea întăririlor
instrucţionale repetate care includ timp de aşteptare pentru a permite elevilor
să răspundă.
-Oferirea de feedback
corectiv, corectarea erorilor şi monitorizarea progresului (Stichter &
Lewis, 2006).
Când cercetătorii au crescut frecvenţa
ORSA, au observat creşteri la nivelul comportamentului de persistare în
sarcină, dar şi mai puţine comportamente perturbatoare la elevi (Brophy &
Good, 1986; Carnine, 1976; Greenwood et al., 1984; Sutherland, Gunter, &
Adler, 2003).
Sunt de părere că, elevii
care sunt implicaţi în învăţare sunt mult mai puţin predispuşi să manifeste
probleme de comportament şi este mult
mai probabil ca ei să dea răspunsuri active şi corecte.
Surse:
1.http://copil-speranta.ro/files/Interventii%20la%20nivelul%20clasei%20-%20instruirea%20eficienta%20face%20diferenta.pdf
2.Anderson, L., Evertson, C., & Emmer, E. (1980). Dimensions in classroom management
derived from recent research. Journal of Curriculum Studies, 12, 343-356.
3.Brophy, J. H., & Good, T. (1986). Teacher behavior and student achievement. In M. C.
Wittrock (Ed.), Handbook of research in teaching (3rd ed.; pp. 328-375). New York:
Macmillan.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu